La cuina es vida és un espai dedicat a la gastronomia que et convida a dir la teva, vers qualsevol inquietud relacionada amb el món dels fogons.

22/5/08

Santi Santamaria y la guerra culinaria I parte



Recopilación del inició del conflicto
En su discurso, al recoger el'Premio de Hoy' de ensayo divulgativo. el autor denunció el peligro que supone para la salud el uso de sustancias químicas en altas dosis, dentro de la denominada 'nueva cocina', criticando sus métodos e ingredientes, así como a los cocineros "pretenciosos" que "dan de comer a sus clientes platos que ni ellos mismos comerían".
Su libro, subtitulado como 'Una visión renovada del mundo de la gastronomía' y que se publicará el próximo 27 de mayo, denuncia el ocaso de la cocina doméstica y la proliferación de la "cocina-espectáculo", que utiliza ingredientes y métodos industriales en detrimento de la calidad y la naturaleza de los productos.

'Divorcio conceptual y de ideas' de Ferrán Adriá
"El cocinero no debe legitimar o acallar formas de comer que no son acordes con los hábitos alimentarios saludables", declara el ganador, cuyo lema, "cambio chef por tomates frescos", defiende la calidad y critica el "exceso de manipulación de los productos".

"¿Cómo es posible que productos que no son aconsejables para la salud se estén consumiendo en buena parte de los restaurante más importantes de este país?", se pregunta el cocinero.

Santi Santamaría también arremete contra cocineros como Ferrán Adriá, con quien dijo existe un "divorcio conceptual y de ideas" que se manifiesta en los ingredientes y en la forma de cocinar, ya que la comida es sinónimo de "convivencia", "compañía y respeto por el mercado y por sus productores".

3 comentaris:

  1. El que li passa a aquest "senyor" es que se'l menja l'enveja...envenja de l'exit que ha aconseguit Ferran Adrià indeferentment del que ofereixi als seus clients o si es menjaria o no el que serveix...
    Que es dediqui a la seva cuina de taula, de companyia, respecte i convivencia...

    ResponElimina
  2. Ara el que em sembla més fort que els diaris internacionals aprofitin aquetes declaracions, per carregar contra l'Adria, un cuiner que els hi passava la mà per la cara en qüestió d'innovació que és una cosa estesa a tot el món, per no dir copiada!
    Però com que en Ferran es català i no Francès o Anglès, el tenien ganes!

    Els titular dels diaris de més renom diuen que Adrià és acusat de donar productes nocius als seus clients!

    Venga qui aixeca la llebre!


    Pensem això! que de segur no esèrava provocar el desafortunat Santamaria amb les seves provocadores paraules, entenen que volia obrir un debat a la cuina catalana!

    ResponElimina
  3. "De niño mi mayor ambición gastronomica era un bistec con patatas" Ferran Adrià

    Tant un com el altre tenen part de raó i qui digui el contrari es que no te ni idea de cuina. De dos dels millors cuiners de espanya no es poden dir aquestes coses

    Signat: Petit Xef

    ResponElimina

Gràcies per dir la teva i agudar així a fer más sabrós aquest blog