20/12/08
Telèfon de la Dieta Mediterrània
El telèfon de la Dieta Mediterrània és una iniciativa que coneixíem fa gairebé un any, la va posar en marxa la Conselleria d'Agricultura i Pesca andalusa a començaments de gener per tal de millorar els hàbits de consum dels habitants d'Andalusia. Avui tenim noves dades que ens informen sobre els resultats d'aquesta iniciativa, segons la nostra opinió no són tan bons com segurament esperava la Conselleria.
Una mitjana|mitja de 27 trucades|crides s'han rebut per mes a través del telèfon de la Dieta Mediterrània, quantitat insignificant que clarament mostra que no han servit de gaire els recursos que s'han utilitzat. Un grup d'experts nutricionistas, dos tecnòlegs d'aliments, biòlegs, veterinaris, etc., tots preparats per respondre qualsevol qüestió relacionada amb els hàbits, la nutrició, l'estil de vida, les malalties, etc., esperant que sonés el telèfon...
Malgrat que s'intenti mostrar que s'han realitzat grans avenços i que s'ha ajudat a desmuntar algunes creences generalitzades, com per exemple que els productes integrals s'aprimen, 27 trucades|crides mensuals representen una minúscula gota que difícilment no pot desmuntar algunes creences generalitzades.
I no és que la iniciativa no sigui interessant, ho és i contribueix a l'aprenentatge nutricional, informació sobre els aliments més recomanables, els diferents tipus de dietes, els seus beneficis i perjudicis, els mètodes de cocció més recomanables, què ens proporcionen els productes alimentaris, quins són les seves propietats, etc. ¿27 cridades|trucades han mostrat el verdader interès de la població per una alimentació sana?, evidentment no, possiblement la iniciativa hagués tingut un major nombre de trucades|crides si aquestes haguessin estat gratuïtes.
Nosaltres vam fer la prova fa diversos mesos, cridem al 902 996 423 realitzant diferents preguntes de les quals ja teníem respostes, és innegable que els experts que atenien tenien gust del telèfon del que parlaven i posaven tot l'empenyorament|tenacitat en transmetre les bondats de gaudir d'una alimentació tan saludable com la dieta mediterrània. Recordem que llavors vam fer una pregunta als nostres interlocutors, per què un 902 i no un telèfon gratuït? La resposta va ser clara, que té desigs de conèixer i millorar la seva alimentació no tindrà cap inconvenient en trucar|cridar.
El plantejament possiblement era bo, però potser resulta més eficaç un altre tipus d'iniciatives en les quals hi ha un tracte més directe i on els productes frescos i naturals es donen a conèixer de primera mà.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Gràcies per dir la teva i agudar així a fer más sabrós aquest blog